Dĺžka: | 87 minút |
Žáner: | Dokument, Dobrodružný, Dokumentárny |
BLOK ÚSPEŠNÝCH FESTIVALOVÝCH FILMOV ROKU 2017
I/ Atlantída, 2003
(r. Michal Blaško), 2017, 30 min.
2003. Martin a Denisija, mladý ukrajinský pár, sa pokúša dostať do Nemecka.
eng: 2003. Martin and Denisija, a young couple from Ukraine, are trying to get to Germany.
Michal Blaško študuje réžiu na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Festivalové úspechy zožal už so svojím druháckym filmom Strach. Atlantída, 2003 je jeho bakalárskym filmom a mal svetovú premiéru na tohtoročnom Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes. Vyhral cenu za najlepší krátky film na nemeckom festivale Cottbus.
II/ Magic Moments
(r. Martina Buchelová), 2016, 20 min.
Rodičia ťažko pracujú a sestry sa prakticky starajú o seba samé.
- Prečo ideme po tráve?
-Aby sme stúpili do hovna a mali šťastie.
Na staršiu začínajú doliehať ťažkosti, ktorým čelia. Vďaka ich putu si však uvedomí, že to na čom jej záleží najviac, má.
eng: Parents struggle to earn money, so sisters basically take care of each other alone.
- Why we walk on the grass?
- So that we step into shit and are lucky.
Thanks to the bond they have, they might have already won over life's shit.
Martina Buchelová je v súčasnosti študentkou réžie na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. V roku 2014 bola so svojím filmom Zelená vlna vybraná do selekcie Future Frames: Top Ten Filmmakers to Follow v Karlových Varoch. Jej film Magic Moments mal svetovú premiéru na prestížnom áčkovom festivale v Toronte v sekcii Shortcuts.
III/ Nebojsa
(r. Jakub Gajdoš), 2016, 14 min.
Náboženský fanatizmus môže mať veľa podôb. Kým niektorí sa vyhadzujú bombami do vzduchu, iní nosia masky Ježiša Krista. Film zachytáva život v dedinke Nebojsa, ležiacej na juhu Slovenska pri maďarských hraniciach.
Religious fanaticism may take on different forms. While some people blow themselves up, others wear masks of Jesus Christ. The film portrays everyday life in Nebojsa, a village in South Slovakia on the border with Hungary.
Jakub Gajdoš v súčasnosti študuje na Filmovej akadémii v Banskej Bystrici. Jeho film Nebojsa bol uvedený v súťaži Medzinárodného filmového festivalu v Drážďanoch.
IV/ 39 týždňov, 6 dní
(r. Joanna Kozuch, Boris Šima), 2017, 8 min.
39 týždňov, 6 dní je výtvarným experimentom, animovaným denníkom, dokumentom. Prináša animovaný obraz vnútorného stavu ženy i muža, manželov a spoluautorov z obdobia štyridsiatich týždňov tehotenstva, ktoré každý z nich vnímal rozdielne a jedinečne.
Film mal svetovú premiéru na áčkovom Medzinárodnom filmovom festivale vo Varšave.
39 Weeks, 6 Days is an artistic experiment, animated diary and personal documentary showing animated self-portraits of woman and man, married couple and co-authors during 40 weeks of the gravidity.
Joanna Kozuch - režisérka, výtvarníčka a animátorka. Joanna študovala na Akadémii umení v Poznani (PL) a na Sliezkej Univerzite v Katowiciach (PL). Neskôr absolvovala doktorandské štúdium na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kde pôsobí ako pedagóg. Jej filmografia zahŕňa filmy ako Hra (2004), Fongopolis (2014) a 39 týždňov, 6 dní (2017). V súčasnosti pracuje na novom krátkom animovanom dokumente Bolo raz more...
Boris Šima ukončil štúdium animovaného filmu na Vyššej odbornej škole filmovej v Zlíne, Českej republike. V roku 2003 absolvoval štúdium na katedre animovaného filmu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Jeho filmografia zahrňa filmy ako Dnes mám prvé randevú! (2002), Chyťte ho! (2008), Hurá na hrad! (2011) a 39 týždňov, 6 dní (2017). Ako výtvarník a realizátor participoval na seriáli Mimi a Líza. V súčasnosti pracuje na animovanom seriáli Websterovci.
V/ Jahodové dni
(r. Eva Sekerešová), 2016, 13 min.
Viesť plnohodnotný život v spoločnosti ukecanej halucinácie môže byť občas problém...
Film Jahodové dni získal cenu na tohtoročnom Medzinárodnom filmovom festivale študentských filmov, kde bol ocenený ako najlepší animovaný film.
eng: Living an ordinary life in the company of annoying hallucination can be really difficult…
Eva Sekerešová nedávno ukončila magisterské štúdium na Vysokej škole Múzických umení v
Bratislave, odbor Animovaná tvorba so svojim krátkym animovaným filmom „Jahodové dni“.
Autorka rada vytvára charaktery zložené na stereotypoch pričom ich dostáva do rôznych vtipných a trápnych situácií, ktoré mnohí poznáme zo života. Rada využíva ironický, dospelý ale aj detinský humor a rôzne formy cliché. Divákom sa snaží vtipnou cestou sprostredkovať vážne témy, ktoré považuje za potrebné pripomínať.
VI/ Konzerva
(r. Rudolf Urc, Jan Ružička), 1950, 2 min., archívny špeciál
Etuda nakreslená na 35mm filmový pás. Príbeh spracovaný technikou „hand animation“ , ktorý nakreslili farebným tušom 13-roční žiaci strednej školy v Gelnici Rudolf Urc a Jan Ružička.
Rudolf Urc je dramaturg, režisér, pedagóg, filmový publicista. Zásadne sa tiež podieľal na formovaní slovenského dokumentárneho filmu na Slovensku a pokladá sa za zakladateľskú osobnosť slovenského animovaného filmu.
Meno Rudolfa Urca je spojené so všetkými kľúčovými osobnosťami slovenskej animovanej tvorby, ale aj on sám bol režisérom mnohých úspešných animovaných filmov, napríklad Oráč a Obri (1975), Minútky na vrátnici (1978), Prvá trieda (1984), animovaných seriálov Dada a Dodo (1988), Rozprávky z nočnej košieľky (1990). Jeho meno je spojené s celým vývojom animovanej tvorby večerníčkov.
Je autorom mnohých publikácií venovaných filmovému umeniu a zakladateľom festivalu Bienále animovaného filmu.
Dĺžka: 87 min
Rok výroby: 2017
BLOK ÚSPEŠNÝCH FESTIVALOVÝCH FILMOV ROKU 2017
I/ Atlantída, 2003
(r. Michal Blaško), 2017, 30 min.
2003. Martin a Denisija, mladý ukrajinský pár, sa pokúša dostať do Nemecka.
eng: 2003. Martin and Denisija, a young couple from Ukraine, are trying to get to Germany.
Michal Blaško študuje réžiu na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Festivalové úspechy zožal už so svojím druháckym filmom Strach. Atlantída, 2003 je jeho bakalárskym filmom a mal svetovú premiéru na tohtoročnom Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes. Vyhral cenu za najlepší krátky film na nemeckom festivale Cottbus.
II/ Magic Moments
(r. Martina Buchelová), 2016, 20 min.
Rodičia ťažko pracujú a sestry sa prakticky starajú o seba samé.
- Prečo ideme po tráve?
-Aby sme stúpili do hovna a mali šťastie.
Na staršiu začínajú doliehať ťažkosti, ktorým čelia. Vďaka ich putu si však uvedomí, že to na čom jej záleží najviac, má.
eng: Parents struggle to earn money, so sisters basically take care of each other alone.
- Why we walk on the grass?
- So that we step into shit and are lucky.
Thanks to the bond they have, they might have already won over life's shit.
Martina Buchelová je v súčasnosti študentkou réžie na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. V roku 2014 bola so svojím filmom Zelená vlna vybraná do selekcie Future Frames: Top Ten Filmmakers to Follow v Karlových Varoch. Jej film Magic Moments mal svetovú premiéru na prestížnom áčkovom festivale v Toronte v sekcii Shortcuts.
III/ Nebojsa
(r. Jakub Gajdoš), 2016, 14 min.
Náboženský fanatizmus môže mať veľa podôb. Kým niektorí sa vyhadzujú bombami do vzduchu, iní nosia masky Ježiša Krista. Film zachytáva život v dedinke Nebojsa, ležiacej na juhu Slovenska pri maďarských hraniciach.
Religious fanaticism may take on different forms. While some people blow themselves up, others wear masks of Jesus Christ. The film portrays everyday life in Nebojsa, a village in South Slovakia on the border with Hungary.
Jakub Gajdoš v súčasnosti študuje na Filmovej akadémii v Banskej Bystrici. Jeho film Nebojsa bol uvedený v súťaži Medzinárodného filmového festivalu v Drážďanoch.
IV/ 39 týždňov, 6 dní
(r. Joanna Kozuch, Boris Šima), 2017, 8 min.
39 týždňov, 6 dní je výtvarným experimentom, animovaným denníkom, dokumentom. Prináša animovaný obraz vnútorného stavu ženy i muža, manželov a spoluautorov z obdobia štyridsiatich týždňov tehotenstva, ktoré každý z nich vnímal rozdielne a jedinečne.
Film mal svetovú premiéru na áčkovom Medzinárodnom filmovom festivale vo Varšave.
39 Weeks, 6 Days is an artistic experiment, animated diary and personal documentary showing animated self-portraits of woman and man, married couple and co-authors during 40 weeks of the gravidity.
Joanna Kozuch - režisérka, výtvarníčka a animátorka. Joanna študovala na Akadémii umení v Poznani (PL) a na Sliezkej Univerzite v Katowiciach (PL). Neskôr absolvovala doktorandské štúdium na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kde pôsobí ako pedagóg. Jej filmografia zahŕňa filmy ako Hra (2004), Fongopolis (2014) a 39 týždňov, 6 dní (2017). V súčasnosti pracuje na novom krátkom animovanom dokumente Bolo raz more...
Boris Šima ukončil štúdium animovaného filmu na Vyššej odbornej škole filmovej v Zlíne, Českej republike. V roku 2003 absolvoval štúdium na katedre animovaného filmu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Jeho filmografia zahrňa filmy ako Dnes mám prvé randevú! (2002), Chyťte ho! (2008), Hurá na hrad! (2011) a 39 týždňov, 6 dní (2017). Ako výtvarník a realizátor participoval na seriáli Mimi a Líza. V súčasnosti pracuje na animovanom seriáli Websterovci.
V/ Jahodové dni
(r. Eva Sekerešová), 2016, 13 min.
Viesť plnohodnotný život v spoločnosti ukecanej halucinácie môže byť občas problém...
Film Jahodové dni získal cenu na tohtoročnom Medzinárodnom filmovom festivale študentských filmov, kde bol ocenený ako najlepší animovaný film.
eng: Living an ordinary life in the company of annoying hallucination can be really difficult…
Eva Sekerešová nedávno ukončila magisterské štúdium na Vysokej škole Múzických umení v
Bratislave, odbor Animovaná tvorba so svojim krátkym animovaným filmom „Jahodové dni“.
Autorka rada vytvára charaktery zložené na stereotypoch pričom ich dostáva do rôznych vtipných a trápnych situácií, ktoré mnohí poznáme zo života. Rada využíva ironický, dospelý ale aj detinský humor a rôzne formy cliché. Divákom sa snaží vtipnou cestou sprostredkovať vážne témy, ktoré považuje za potrebné pripomínať.
VI/ Konzerva
(r. Rudolf Urc, Jan Ružička), 1950, 2 min., archívny špeciál
Etuda nakreslená na 35mm filmový pás. Príbeh spracovaný technikou „hand animation“ , ktorý nakreslili farebným tušom 13-roční žiaci strednej školy v Gelnici Rudolf Urc a Jan Ružička.
Rudolf Urc je dramaturg, režisér, pedagóg, filmový publicista. Zásadne sa tiež podieľal na formovaní slovenského dokumentárneho filmu na Slovensku a pokladá sa za zakladateľskú osobnosť slovenského animovaného filmu.
Meno Rudolfa Urca je spojené so všetkými kľúčovými osobnosťami slovenskej animovanej tvorby, ale aj on sám bol režisérom mnohých úspešných animovaných filmov, napríklad Oráč a Obri (1975), Minútky na vrátnici (1978), Prvá trieda (1984), animovaných seriálov Dada a Dodo (1988), Rozprávky z nočnej košieľky (1990). Jeho meno je spojené s celým vývojom animovanej tvorby večerníčkov.
Je autorom mnohých publikácií venovaných filmovému umeniu a zakladateľom festivalu Bienále animovaného filmu.
Rok výroby: 2017
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Púchovská kultúra s.r.o
Rezervácia vstupeniek.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho Kino Púchov a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
Kúpa vstupeniek
Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu môžete vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film, nedostavil sa umelec a podobne) a to maximálne do 7 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia požadovať za nich zaplatenú finančnú hodnotu. Musíte tak urobiť písomne. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.